Comunicado oficial do cineclube sobre a situación da 23 edición do OUFF

Foto: Xesús Fariñas

Diante da situación creada nos últimos días, sobre a celebración da 23 edición do Festival de cine internacional de Ourense -OUFF-, o Cineclube Padre Feijoo quere manifestar o seguinte:

Ourense é unha cidade con cultura cinematográfica. O festival de cine foi, no seu día (1996), un xesto creado para unha cidade que contaba coa existencia de 10 cineclubes na provincia; as Xornadas de Cine de Ourense (1970) e, posteriormente, o Cine das Nacionalidades (1973). Respecto a este último evento, o catedrático Ángel Luis Hueso, en Historia do Cine en Galicia (Vía Láctea, 1996, pp. 185-6), sinala que contribuíron ao florecemento e desenvolvemento dunha das manifestacións cinematográficas máis interesantes da década.
Ese “xesto de creación” do festival de cine medrou con atrancos, excesos e dificultades. Mais no fundamental e principal, o festival era (e é) unha xanela cultural de diversidade que pode contribuír á proxección exterior dunha cidade ancorada sobre si mesma. Cremos que nos dous últimos anos, a pesar das dificultades económicas, o OUFF proxectou con acerto cara ao exterior como cara ao interior, apuntando na dirección do público desta cidade.

.
Non se pode perder unha oportunidade cultural única coma a do OUFF. O festival de cine é, ademais, un importante motor económico, tanto no eido audiovisual coma no eido local: unha fonte para empresas de hostalaría, restauración, transporte e servizos.

.
A situación actual, motivada pola saída a concurso da súa xestión a escasos cinco meses da súa teórica celebración, presume a ausencia de edición de 2018 e posiblemente a de 2019. Nesta situación inédita, con respecto a outras cidades con festival de cinema e coa mesma obriga de aplicar a lei de contratos, estamos perante unha falta de respecto aos cidadáns aos que presumiblemente vai dirixido este festival. Noutra orde de cousas, consideramos que é rexeitable a falta de consideración ética co traballo desenvolvido até o de agora polo equipo de Fran Gayo.

.
Por último, consideramos que existe unha inescusable mostra de indolencia e deixamento, reprobable por canto este Cineclube, diante do Consello Municipal de Cultura, preguntou ata en dúas ocasións (decembro de 2017 e marzo de 2018) sobre a xestión futura do OUFF sen recibir unha resposta clara por parte da Concelleira de Cultura.

.
Cremos, ademais, que Ourense padece importantes déficits no eido cultural: Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense pechado, perda da Banda Municipal de Música, falta dun Hotel de Asociacións Culturais, axudas convocadas con atraso, obriga de taxas a entidades culturais e sociais para a realización de actividades sen ánimo de lucro dirixidas a un público xeral, falta de espazos de difusión…

.
Logo do Consello Municipal de Cultura, celebrado o 31 de maio, o Cineclube -institución cultural que leva prestando os seus servizos durante case 50 anos na cidade- solicita que a concelleira de Cultura, D.ª Belén Iglesias Cortés, dimita e abandone as súas responsabilidades en materia cultural.

.
Non pode seguir quen é, en parte, responsable da situación de risco na que se atopa a 23ª edición do OUFF, e da indolencia manifesta dos devanditos e importantes déficits culturais.

.
Ourense, 1 de xuño de 2018

Advertisements

A crónica do 2017

Durante o ano 2017, realizáronse 171 proxeccións de 94 películas (4 proxeccións e 3 películas máis con respecto ao ano anterior. A cifra de espectadores/as incrementouse con respecto ao ano anterior e 637 persoas, alcanzando novamente sobrepasar os oito mil (8471), que supón unha media de 90,11 (+4.11) espectadores/as por película.

Habitualmente as proxeccións ordinarias (filmoteca + ciclos), realízanse no salón de actos da Biblioteca pública (112 butacas) os luns ás 20:30 e 23 horas, e os mércores ás 18, 20:30 e 23 horas. Existen outras proxeccións extraordinarias, co colexio de médicos ( martes, unha vez ao mes ás 19.30 horas), ou ben fora da Biblioteca (Praza San Marcial, Fronte ao Colexio de Mende, Museo etnolóxico de Ribadavia…)

Realizáronse 6 ciclos, aparte dos traballos de colaboración extra con OciOurense e o OUFF, e as habituais colaboracións con entidades como o Instituto Francés, Clube de lectura, Escola de idiomas de Ourense, FICCVELO, Greenpeace e Colexio de médicos de Ourense e das proxeccións de filmoteca, que sumou a incorporación do CGAI, xa empezado marzo.

Destacan o cheo total do “pequeno” patio do Museo etnolóxico de Ribadavia, coas Marxes fílmicas adicadas a Irán e novamente na programación, o cine na rúa no mes de agosto, que incorporou dous novos lugares; o xardín do Museo Arqueolóxico de Ourense (que encheuse por completo) e dentro do cine por barrios, fronte ao Colexio de Mende.

Como di Jaume Ripoll (FILMIN, CAMEO)…”Un dos erros que cometeu o cine…é crer que existen dous públicos diferentes: o de ‘cine de arte e ensaio’ e o ‘cine comercial’. Unha división moi dos sesenta e sobre a que eu discrepo totalmente. Creo que o público hoxe é moito máis transversal e interésanlle certas historias. Posiblemente ven menos películas europeas que estadounidenses porque as descoñecen, non porque non lles gusten

En certa medida o cineclube, modera esa tendencia no senso contrario, ao priorizar o cine diverso, aínda que cunha tendencia europea por enriba dos produtos comerciais americanos.

Así, no ano 2017 os filmes máis vistos, foron unha producción británica (Eu, Daniel Blake) empatado cunha producción franco-belga-holandesa (Elle) con 262 espectadores cada unha. Síguelle a española (Estiu 1993) con 254 espectadores e a americana (Patterson)con 245 espectadores.

A producción galega máis vista foi ourensá (Cesteando)con 68 espectadores.

Por produccións, aínda que destaca a suma europea con 97 produccións ou coproduccións,existe unha ampla variedade do orixe das produccións, destacando 30 filmes de producción ou coproducción francesa, 20 española, 10 norteamericana…conformando unha variedade de ata 35 países diferentes (Algún coa filmografía tan inédita en España, como Kosovo, Túnez, Chad, Malasia, etc.)

 

producc2017

En canto ao apartado económico, os ingresos por cotas (soportados por 900 socios/-as , nas cotas por sesión) ascenderon a 18.200 euros (+5892,5), que xunto a subvención -invariable- do convenio co Concello de Ourense (6.000 euros) e os ingresos por venta de servizos, deron para pagar 16386, 68 euros pola exhibición de filmes, 2345, 45 para a aquisición de equipamento (mesa e luces de escenario), xunto con outros gastos en impostos e xuros bancarios que supoñen un pequeño superhabit, con respecto aos gastos; composto por 13682,7 euros, que sirven para dar seguridade económica deposis do déficit do ano anterior (2165, 7 euros).

balance17

Constan certificacións do estado de inexistencia de débedas co seguridade social, facenda da Xunta e da AEAT, así como o informe detallado, para consulta e aprobación dos asociados da Asamblea ordinaria a celebrar o vindeiro 14 de febreiro de 2018. (Consta aviso, na porta da sala de proxeccións e comunicación da convocatoria por correo electrónico).

aforos 2017