A crónica de 2022

Durante o ano 2022, o Cineclube Padre Feijoo de Ourense realizou 104 sesións de 79 filmes. (+35 sesións e + 37 filmes con respecto ao ano anterior)

No desglose que detallaremos máis abaixo, obsérvase un lixeiro repunte de asistencia no ultimo trimestre, que aínda sen asemellarse aos datos pre-pandemia, albergan unha tímida reposta de recuperación de público en sala.

A media de asistencia por sesión (32,36) incrementouse 10 puntos con respecto ao ano anterior. Do mesmo xeito a asistencia por filme, que pasou de 25,39 ao 42,60 neste ano.

Lamentablemente o ICAA non dispón de datos oficiais, polo que só podemos comparalos coa recadación que ofrecen outras entidades, como ComScore, que concordan igualmente nunha favorable evolución en canto á recuperación de taquillas; sen chegar aos niveis anteriores. (Antes de 2020; 100 millóns, no ano 2021; 40 millóns e no ano 2022, estímase alcanzar os 75 millóns).
En canto ao incremento do uso de cine na casa, o panel da CNMC (datos de maio de 2021) especificaba un incremento dun 11% con respecto aos anos anteriores. (*)

(* datos cine en casa) Consonte datos de Kantar media, España lidera en Europa o uso de plataformas de VOD (video baixo demanda) cun 70%, seguido de Reino Unido (56%) e Alemaña (53%)… aínda algo lonxe do 80% estadounidense.

Continúouse coas proxeccións ordinarias, que se realizan na Casa da Cultura (Rúa Concello núm.11 de Ourense), no pasado ano; os luns ás 20:30 horas, e os mércores ás 18:00 e 21 horas. Seguen sen poder realizarse as habituais proxeccións do Cine de verán, porque non mudou a política municipal de gravar co pago de taxas a unha actividade gratuíta.

Fóra do espazo habitual de proxeccións do cineclube, realizáronse en Ribadavia; as Marxes Fílmicas e o Ciclo de outono no Museo Etnolóxico.

Programáronse ciclos Abisal, Andrómeda, Naufraxios, Primavera musical e comedias de outono. Continuou a colaboración co CGAI (a partir de abril) e co Colexio de médicos recuperaronse os habituais seis títulos que se estenderon nesta ocasión por todo o ano. (A programación destes filmes, relaciónase cunha patoloxía para convidar a un especialista ou colectivo, co obxecto do debate posterior de cada filme)

Aparte se incluíron proxeccións especiais en colaboración co Centro de información municipal á muller; CIMM-Ourense, Clube Alpino Ourensán e Ecoloxistas en acción entre outros.

O traballo ordinario das actividades de proxección, completouse coa investigación, redacción e tradución ao galego das follas de sala (a disposición online no apartado / Calexo / da Sala de Máquinas; web que alberga tamén as memorias pasadas, transparencia, patrimonio,etc), que sirven de introdución a cada un dos filmes programados e, na medida das posibilidades nunha situación tan difícil, fumos capaces de traer nalgúns dos filmes ao equipo técnico e artístico para a presentación dos filmes, entre os que destacamos a Gaspar Broullón e Pape Coira (07/03/22), Simone Saibene e Xoán Tallón (28/03/22), Fon Cortizo (25/04/22), Iago Santás (07/06/22), Luis Mancha (04/11/22) e Miguel Riaño (11/11/22).

Filmes programados

Data – Título do filme (País, ano de producción) dirección

19/01/22 Dorogie tovarishchi! “Queridos camaradas!” (Rusia, 2020) Andrei Konchalovsky

24/01/22 Ya Kuba “Son Cuba” (URSS, 1964) Mikhail Kalatozov

26/01/22 Titane (Francia,2021) Julia Ducournau

27/01/22 Median hill, Hirian hill (España, 2020) Iñaki Peña

31/01/22 Schastye “A felicidade” (URSS, 1935) Aleksandr Medvedkin

02/02/22 Sous le ciel d’Alice “Baixo os ceos do Libano” (Francia, 2020) Chloé Mazlo

07/02/22 Letyat Zhuravli “Cando pasan as cegoñas” (URSS, 1957) Mikhail Kalatozov

09/02/22 Mila “Apples” (Grecia, 2020) Christos Nikou

14/02/22 Les dames du bois de Boulogne “As damas do bosque de Bolonia” (Francia, 1945) Robert Bresson

16/02/22 Sis dies corrents “Seis días correntes” (España, 2021) Neus Ballús

21/02/22 The last picture show “A última película” (EUA, 1971) Peter Bogdanovich

23/02/22 Doraibu mai kâ “Drive my car” (Xapón, 2021) Ryûsuke Hamaguchi

07/03/22 Beiras. Vivir 2 veces (España, 2021) J e P. Coira e Gaspar Broullón *

09/03/22 Libertad (España, 2021) Clara Roquet

10/03/22 Hive (Kosovo, 2021) Blerta Basholi

14/03/22 Más allá de las estrellas. Fotografiando un agujero negro (España, 2020) Gonzalo Gurrea [susp. fallo técnico ]

15/03/22 Herself (Irlanda, 2021) Phyllida Lloyd

16/03/22 Baradeala cu buclucsau porno balamuc “Un ferrete desafortunado ou porno tolo” (Romanía, 2021) Radu Jude

21/03/22 La cordillera de los sueños (Chile, 2019) Patricio Guzmán

23/03/22 Verdens verste menneske “A peor persoa do mundo” (Noruega, 2021) de Joachim Trier

28/03/22 Escribir lo imposible (España, 2021) Simone Saibene *

29/03/22 The lost weekend “Días sen pegadas” (EUA, 1945) Billy Wilder

30/03/22 Le quai de Ouistreham “Nun peirao de Normandia” (Francia, 2021) Enmanuel Carrère

04/04/22 Más allá de las estrellas. Fotografiando un agujero negro (España, 2020) Gonzalo Gurrea [repetida pola susp. fallo técnico da anterior do 14/03/22]

06/04/22 Flee (Francia, 2021) Jonas Poher Rasmussen

18/04/22 Kaze no denwa “O teléfono do vento” (Xapón, 2020) Nobuhiro Suwa

20/04/22 Ghahreman “O heroe” (Irán, 2021) Asghar Farhadi

25/04/22 9 fugas (España, 2020) Fon Cortizo *

26/04/22 Morfiy “Morfina” (Rusia, 2008) Aleksei Balabanov

27/04/22 L´événement “O acontecemento” (Francia, 2021) Audrey Diwan

02/05/22 Domangchin yeoja “A muller que escapou” (Corea do sur, 2020) Hong Sang-soo

04/05/22 Last film show “A última película” (India, 2021) Pan Nalim

09/05/22 Visión nocturna (Chile, 2019) Carolina Moscoso

11/05/22 Hytti nro 6 “Compartimento núm. 6” (Finlandia-Alemaña-Rusia-Estonia, 2021) Juho Kuosmanen

16/05/22 Crash (Canadá-Reino Unido, 1996) David Cronemberg

18/05/22 Slalom (Francia-Bélxica, 2020) Charlène Favier

20/05/22 Cotolay (España, 1965) José Antonio Nieves Conde

23/05/22 Petite fille “Unha nena” (Francia, 2020) Sébastien Lifshitz

24/05/22 A silent voice (Xapón, 2016) Naoko Yamada

25/05/22 Systemsprenger “System Chasher” (Alemaña, 2019) Nora Fingscheidt

30/05/22 Josep (Bélxica-España-Francia, 2020) Aurel

31/05/22 Beastie boys story (EUA, 2020) Spike Jonze

01/06/22 The rocky horror picture show (Reino Unido, 1975) Jim Sharman

02/06/22 B-Movie: Lust & Sound in west Berlin 1979-1989 (Alemaña, 2015) H.Lange, J.A.Hoppe, K.Maeck e M. Dehne

06/06/22 Led Zeppelin: The song remains the same (Reino Unido, 1976) Peter Clifton e Joe Massot

07/06/22 Semente de berrar: 40 anos de ruído e rúa (España, 2021) Iago Santás *

13/06/22 Supernova (Reino Unido, 2020) Harry MacQueen

14/06/22 American Splendor (EUA, 2003) Robert Pulcine e Shari Springer Berman

20/06/22 Welcome to Chechnya “Benvidos a Chechenia” (EUA, 2020) David France

04/07/22 Three Seasons “Tres estacións” (Vietnam, 1999) Tony Bui

05/07/22 Mua he chieu thang dung “Pleno verán” (Vietnam, 2000) Tran Anh Hung

11/07/22 Müi du du xanh “O cheiro da papaia verde” (Vietnam, 1993) Tran Anh Hung

12/07/22 The third wife “A terceira esposa” (Vietnam, 2018) Asleigh Mayfair

22/09/22 Moneyboys (Taiwán, 2021) C.B. Yi

17/10/22 Retrospectiva Helke Misselwitz (RDA, 1983-1989) Helke Misselwitz

18/10/22 Dr. Strangelove, or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Reino Unido, 1963) Stanley Kubrick

24/10/22 Tres (España, 2021) Juanjo Giménez

25/10/22 Mask (EUA, 1985) Peter Bogdanovich

26/10/22 Presque (Francia-Suiza, 2021) Alexandre Jillien e Bernanrd Campan

02/11/22 Gagarine (Francia, 2020) Jérémy Trouith e Fanny Liatard

04/11/22 Julia y Fernando (España, 2022) Luis Mancha *

05/11/22 Il Buco (Italia-Francia-Alemaña, 2021) Michelangelo Frammartino

07/11/22 Memoria (Colombia, 2021) Apichatpong Weerasethakul

09/11/22 Ali e Ava (Reino Unido, 2021) Clio Barnard

11/11/22 Ciudad de la selva (España, 2022) Miguel Riaño *

12/11/22 Fire of love (EUA-Canadá, 2022) Sara Dosa

14/11/22 Curtas Charles Chaplin (EUA, 1918-1919) Charles Chaplin

15/11/22 Alegría (España, 2022) Luis Otero

16/11/22 Délicieux “Delicioso” (Francia-Bélxica, 2021) Eric Besnard

17/11/22 The assistant (EUA, 2019) Kitty Green

19/11/22 Tralas luces (España-Arxentina-Portugal, 2011) Sandra Sánchez

21/11/22 Orphée (Francia, 1950) Jean Cocteau

23/11/22 Ni juge, ni soumise “Nin xuíza, nin submisa” (Bélxica-Francia, 2017) Jean Libon e Yves Hinant

24/11/22 Las mujeres deciden (Ecuador, 2017) Xiana Lago

26/11/22 Alcarrás (España-Italia, 2022) Carla Simón

28/11/22 Sherlock Jr. (EUA, 1924) Buster Keaton

29/11/22 Hedwig and The Angry Inch (EUA-Canadá, 1985) John Cameron Mitchell

30/11/22 Dating Amber (Irlanda-Reino Unido-EUA-Bélxica, 2020) David Freyne

12/12/22 Curtas de Alberto Vázquez (España, 2010-2020) Alberto Vázquez

14/12/22 Hit the road (Irán, 2021) Panah Panahi

* Presenza do(a) director(a) ou equipo artístico.

Todos os filmes son proxectados en xeral en VOE (versión orixinal en castelán) e VOSE (versión orixinal subtitulada ao castelán), agás aqueles que indicamos VOSG (versión orixinal subtitulada ao galego) ou VOG (versión orixinal en galego).

O cineclube realiza ademais un esforzo publicitario, na rúa coa impresión de carteis de cada ciclo, e en internet; ao través do blog (programación ordinaria) Extraccpf (colaboracións extraordinarias) e nas redes sociais ( twiter, facebook, instagram , Youtube , Pinterest ) e da aplicación de mensaxería Telegram.

Dentro do compromiso co idioma propio, o cineclube anualmente e dentro das posibilidades, tenta subtitular filmes ao galego, e colga para libre uso os traballos realizados na plataforma opensubtitles.org.

Procedencia dos filmes exhibidos

Por procedencia dos filmes, aínda que resalta coma sempre a suma europea con 66 producións, destacan dentro disto as 13 producións españolas de longametraxes, das cales 7 eran galegas (+ 3 curtas galegas), 15 filmes de procedencia francófona e 20 de América (dos cales 5 corresponden a América latina), conformando no ano 2022 unha variedade de 29 países diferentes (+ 9 con respecto a 2021).

Dentro do acordo subscrito por todos los cineclubes para disminuir a fenda de xénero, contabilizamos este ano por primeira vez o indicador femenino, contabilizando 18 produccións das exhibidas no 2022 con dirección femenina (12 no ano 2021).

Economía

En 2022 os servizos prestados e as cotas de socios aliviaron a conta dos resultados cun saldo positivo na conclusión do exercizo a favor de 3.620, 82 euros.

A recadación por cotas ascendeu a 8.150,00 euros (+5.470,00 con respecto a 2021). Este incremento entre cotas anuais e proporcionais (por sesión) representa o 34,47% dos ingresos totais ( 18% en 2021).

Lembrar que a xunta directiva, decidíu eximir de cota anual para o ano 2021 a quenes estiveran ao corrente no ano 2020 como xeito de compensación do ano atípico vivido (recordemos con suspensión de sesiós e reducción de aforos).

Isto como é lóxico, xunto coa reducción de sesións conleva a esa diferencia apreciable de ingresos con respecto ao ano anterior.

A cota anual normal e obrigatoria estableceuse desde a pasada asamblea en 10 euros. A devandita cota ten descontos para desempregados, estudantes e xubilados (50%), así como para as proxeccións dos que asistan a todas as proxeccións da semana (filmoteca + ciclo).

A cota proporcional e semanal de socios/as: 2 euros en sesións de Filmoteca (luns), 4 euros en sesión de ciclo (mércores). Existe un desconto aos socios que aplícase en caso de asistencia nunha mesma semana ás 2 sesións (-1 euro). Non se fai desconto en caso que alguna das sesións sexan gratuítas ou de que a persoa ou ben non sexa asociada ou ben teña a cota de pago anual pendente.

(Aos non asociados, as cotas proporcionais establecidas para sostemenemto da actividade establécense en 2,5 euros en sesións de filmoteca, 5 euros en sesión de ciclo).

Sen embargo, o apartado máis relevante, ao igual co ano anterior, foi polos servizos prestados, alcanzando no ano 2022 un 65,5 % do total dos ingresos (41,98% no 2021). Ao peche do exercizo quedan pendentes por recibir ingresos de servizos prestados por importe de 6.252,07 euros e lamentablemente non se agarda unha mudanza na política de apoios á cultura por parte das institucións municipais (Tanto Concello como Deputación) a pesar do contexto extremadamente difícil como foi o ano anterior e en menor medida este.

No desglose dos gastos, un 28% (+18%) corresponden ao pago de tributos e comisións, un 9,5 % (-42,5%) a pago de servizos (seguros, dominio intenet,etc, que redúcese considerablemente porque no anterior exercizo, compútaronse neste apartado a reparación de reproductores, ordenador, adquisión de lector gravadora de BluRay, ventiladores de sala e aportacións a SOS Ourense.

A adquisición de dereitos para difusión pública dos filmes, pasou do 31,83% no exercicio anterior ao 61,88 %. Continua como principal fornecedor, loxicamente, a FECIGA (que actúa de intermediaria entre as diferentes distribuídoras audiovisuais).

Declaración de axudas recibidas no ano 2022

1. O cineclube non ten concedida actualmente ningún tipo de axuda por subvención nominativa ou por concurrencia.

2. O cineclube, ao formar parte da Federación de Cineclubes de Galicia (FECIGA), recibe un desconto na facturación dos filmes, froito do convenio suscrito entre a FECIGA e a Xunta de Galicia, para a promoción da actividade cineclubística en toda Galicia. En razón ao mesmo, insírese na publicidade das actividades, os logos da Federación de Cineclubes de Galicia e da Xunta de Galicia.

3. O Cineclube Padre Feijoo, ten asinado un convenio coa Axencia galega de industrias culturais (AGADIC), para albergar en Ourense a programación descentralizada da filmoteca galega; O Centro Galego das artes da imaxe (CGAI-Filmoteca de Galicia), encargándose únicamente da proxección dos filmes enviados, e inserindo do mesmo xeito na publicidade, os logos do CGAI-Filmoteca de Galicia e do AGADIC.

4. O cineclube, en recoñecemento á colaboración e facilidades prestadas desde o re-inicio das proxeccións no salón de actos da casa da cultura (outono de 2013), xestionado entón pola Biblioteca pública, insire en toda a súa publicade, o logo da Biblioteca pública de Ourense.

Pode consultarse as xustificacións ás subvencións recibidas de anos anteriores, no apartado de transparencia, na web; sala de máquinas do Cineclube Padre Feijoo.

Pode ver en PDF e descargar o documento completo (377 kb) .

Convocatoria asemblea 2023

En aplicación do artigo 19 dos estatutos do Cineclube Padre Feijoo, a xunta directiva acordou o pasado 12 de decembro de 2022 convocar Asemblea ordinaria para o vindeiro 9 de xaneiro de 2023, ás 19:00 horas en primeira convocatoria e 19:30 en segunda e última convocatoria, no salón de actos da Casa da Cultura.

Convócase aos/as socios/as, para:

1.- Informe das memorias (actividades e económicas) do ano 2022, balance económico e de contas e aprobación se procede.

2.- Aprobación se procede de orzamento económico e proxecto de actividades e investimentos para o ano 2023.

3.- Suxestións, pregos e preguntas.

Para asistencia e exercizo de votación, é imprescindible estar ao corrente de cotas do ano 2022.

Dacordo co artigo 22, a asemblea queda validamente constituída sempre que concurran a metade mais un dos asociados na primeira convocatoria, con calquera número de asistentes, mais, en todo caso coa presenza do presidente ou vicepresidente e o secretario ou a persoa que o substitúa.

Dado o carácter ordinario da asemblea, os acordos que se adopten deberán selo polo voto afirmativo da maioría simple dos asistentes.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s